Sunday, March 22, 2009

WERDEN VERB(to become)

Present

I become

ich werde

you [familiar/singular] become

du wirst

he, she, it becomes

er, sie, es wird

we become

wir werden

you [familiar/plural] become

ihr werdet

they become

sie werden

you [formal] become

Sie werden



Imperfect (simple past)

I became

ich wurde

you [familiar/singular] became

du wurdest

he, she, it became

er, sie, es wurde

we became

wir wurden

you [familiar/plural] became

ihr wurdet

they became

sie wurden

you [formal] became

Sie wurden


Perfect

I have become

ich bin geworden

you [familiar/singular] have become

du bist geworden

he, she, it has become

er, sie, es ist geworden

we has become

wir sind geworden

you [familiar/plural] have become

ihr seid geworden

they have become

sie sind geworden

you [formal] have become

Sie sind geworden


Pluperfect

I had become

ich war geworden

you [familiar/singular] had become

du warst geworden

he, she, it had become

es, sie, es war geworden

we had become

wir waren geworden

you [familiar/plural] had become

ihr wart geworden

they had become

sie waren geworden

you [formal] had become

Sie waren geworden


Future

I will become

ich werde werden

you [fam./sing.] will become

du wirst werden

he, she, it will become

er, sie, es wird werden

we will become

wir werden werden

you [fam./plural] will become

ihr werdet werden

they will become

sie werden werden

you [formal] will become

Sie werden werden


Future perfect

I will have become

ich werde geworden sein

you [fam./sing.] will have become

du wirst geworden sein

he, she, it will have become

er, sie, es wird geworden sein

we will have become

wir werden geworden sein

you [fam./plural] will have become

ihr werdet geworden sein

they will have become

sie werden geworden sein

you [formal] will have become

Sie werden geworden sein



No comments:

Post a Comment